dkmedier
dknyt
dkindkob
dksocial
dksundhed
doi
doi
Mange bløde trafikanter kommer til skade ved ulykker i byområderne. Derfor kan det ifølge trafikforsker Harry Lahrmann give god mening at sænke fartgrænsen til under 50 kilometer i timen i nogle byområder.
Mads Claus Rasmussen, Ritzau Scanpix

Lavere fart i byerne: Minister vil høre fordele og ulemper

Det vil give god mening at give kommunerne frihed til at sænke fartgrænser i byrområder, siger trafikforsker.

80 kilometer i timen på landevej og 50 kilometer i timen i byerne. Sådan er udgangspunktet, når det gælder fartgrænser på vejene.

Nyheder er værd at betale for

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.

https://www.dkteknikogmiljoe.dk/artikel/lavere-fart-i-byerne-minister-vil-hoere-fordele-og-ulemper

GDPR